Startsida
Coaching
Kundalini Yoga
Medicinsk Yoga
Yoga mot migrän
Sommaryoga
Yogaterapi
Yogisk massage
Schema o Priser

MedVind
Referenser
Hitta hit
Kontakt
Camilla Alsved
0705-105068
medvind@telia.com




Sommaryoga på stranden 2018

Varje måndag, onsdag och fredag 07.30 - 08.30
- under perioden onsdag 27 juni - fredag 3 aug

Vecka 29 och 31 får du även prova Breathwalk, en yogapromenad med ursprung i Kyndaliniyoga.

Ca 100 m söder om T-bryggan (småbåthamnen) i Lomma samlas vi och gör Kundaliniyoga eller Breathwalk.
Närmaste parkering är vid småbåtshamnen, Höjeågatan.

Vecka 26 (27-29 juni): onsdag och fredag - Kundaliniyoga med Camilla Alsved
Vecka 27 (2-6 juli): må, on, fr - Kundaliniyoga med Camilla Alsved
Vecka 28 (9-13 juli): må, on, fr - Kundaliniyoga med Agneta Rönbäck
Vecka 29 (16-20 juli): må, on, fr - Breathwalk med Annika Jönsson
Vecka 30 (23-27 juli): må, on, fr - Kundaliniyoga med Agneta Rönbäck
Vecka 31 (30 juli-3 aug): må, on, fr - Breathwalk med Annika Jönsson

Drop in, 100 kr /gång.
Vill du göra en satsning på hela perioden? - Köp Sommarkortet, 500 kr, och kom alla tillfällen på stranden! Maila mig om du vill köpa Sommarkortet.
Inga förkunskaper krävs.

Ta med mjuka o varma kläder, liggunderlag, filt. Filten använder du både som sittkudde och som värmande vid avslappningen.
Till Breathwalk behöver du endast bra skor.

OBS! Passa på och ta ett dopp i havet före eller efter yogan (före yogan är bäst). Undvik frukost före yogan.

Om det blåser - går vi in bakom buskaget vid amfiteatern. Du hittar en lapp på lyktstolpen som visar åt vilket håll vi är.
Om det regnar - blir det inställt.

Varför gör vi yoga på morgonen?
Om du gör yoga på morgonen kommer effekten av yogan att sitta i under resten av dagen. Enligt traditionen i Indien gör man yoga 2 1/2 timme före soluppgången ca kl 5-7.30. Under de tidiga morgontimmarna står solen i en vinkel till jorden som tillåter sinnet att vara stilla. Det är tyst och stilla runt omkring, det finns mer livsenergi tillgänglig och kroppen är inställd på fysisk utrensning. Var så tyst som möjligt innan och under morgonyogan för att inte sätta igång sinnet.